Velocifero MAD TRUCK on uuden sukupolven sähköpotkulauta, tehokas kulkupeli, jossa yhdistyy tarkka italialainen muotoilu ja käytännöllisyys.
Tässä mallissa on harjaton moottori, jonka 2000W tehokkuus tarjoaa yhdessä 60V 20Ah-akun kanssa jopa 45 km/h huippunopeuden ja 40 km ajomatkan! Kaksi etupyörää tekevät Mad Truckista äärimmäisen vakaan, jopa epätasaisilla pinnoilla.
Kaikki, joilla virtaa hieman bensaa veressä, tietävät kuinka kauniita ja sielukkaita italialaiset urheiluautot ovat. Ne ovat monen autoiluharrastajien unelma-autoja ja nyt meillä on ilo esitellä sähköpotkulautaimalli, jonka on suunnitellut Alessandro Tartarini. Mies, joka tuntee italialaisen autourheilun ja sen herkulliset elementit. Velocifero Mad Truck 2000W sähköpotkulauta on suoranainen vauhtihirviö jopa 45 kilometrin tuntinopeudella. Onneksi myös hitaammasta menosta pitävälle on tarjolla sisäänrakennettu rajoitin, jonka avulla vauhti pysyy tasaisesti korkeintaan 25 km/h tahdissa. Mallin muotoilu on urheilullinen ja vankka, puinen jalusta sekä kilpailuhenkiset tarrat tekevät tästä sähköpotkulaudasta entistäkin tyylikkäämmän. Sähköpotkulaudan suorituskyky riippuu monista tekijöistä, mutta parhaimmillaan Velocifero MAD Truck 2000W voi kulkea jopa 40 kilometriä yhdellä latauksella. Järeä levyjarrujärjestelmä lisää turvallisuutta, kuten myös kirkkaat LED-valot potkulaudan edessä ja takana. - Alessandro Tartarinin upea italialainen muotoilu - Huippunopeus n. 45+ km/h* - Akkukapasiteetti: 1200Wh (60V 20Ah Heavy-Duty litiumakku) - LED-valot edessä ja takana - Akkukantama 40 km** - Levyjarrut - Ketjut - Irrotettava satula - Paino n. 75 kg - Rengaskoko: 145 / 70-6 - Satulan korkeus maasta: 75-80 cm - Suurin sallittu kuorma (ml. kuljettaja): 150 kg - Mitat taitettuna (PxLxK): 137 x 60 x 55 cm - Pakkauksen mitat: 137 x 60 x 55 cm *=Huom. Potkulaudan suurin sallittu nopeus on 25 km / h sekä suurin sallittu teho on 1000W. Tämä malli on nopeampi ja tehokkaampi, joten siksi sitä tulee käyttää ainoastaan aidatuilla alueilla ja yksityisillä teillä. Huomioithan myös, että potkulaudassa ei saa Suomen pyörätieliikenteessä käyttää satulaa. Tämän mallin mukana tuleva satula on irrotettava, joten sitä ei ole pakko asentaa laitteeseen lainkaan. **=Riippuu useasta ulkoisesta tekijästä, kuten ajotavasta, maastosta ja lämpötilasta. HARJALLINEN VS. HARJATON MOOTTORI Sähkömoottoreista puhuttaessa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, onko moottori harjallinen vai harjaton. Harjalliset moottorit ovat vanhempaa tekniikkaa ja niitä löytyy usein edullisemmista tuotteista. Harjattomilla moottoreilla on monia etuja: + Parempi tehokkuus (mm. vähemmän hukkalämpöä) + Suurempi vääntömomentti (250W harjaton on vahvempi kuin 250W harjallinen) + Vähemmän ylläpitoa (ei harjaa, joka vaatisi korvaamista ajan kuluessa) + Hiljaisempi käytössä Harjattoman moottorin huono puoli on tietysti se, että kehittyneemmän rakenteensa vuoksi se on kalliimpi kuin harjallinen moottori. NAPAMOOTTORIT: Joissain sähköautoissa ja -skoottereissa on ns. napamoottorit, mikä tarkoittaa että moottori on integroitu johonkin laitteen pyöristä. Tämä helpottaa käyttäjän arkea, sillä nyt ei tarvitse huolehtia ketjuista tai hihnoista moottorin ja vetävän pyörän välissä. Kaikki Rull.fi:stä löytyvät napamoottorit ovat harjattomia malleja, eli luvassa on korkeaa käyttövarmuutta vähäisellä kunnossapidolla! AKUT Yleensä sähköajoneuvoissa on joko lithium- tai lyijyakku. Lyijyakuilla on normaalisti 12 voltin jännite, ja suuremmilla jännitteillä varustetut tuotteet ovat kytketty sarjaan (esim. 3 kpl 12V 36V jännitteen saavuttamiseksi). Lyijyakut ovat edullisia ja toimivat hyvin, kunhan niitä käsitellään asianmukaisesti. Lyijyakuillinen tuote tulisi ladata jokaisen käytön jälkeen, vaikka akku ei olisikaan täysin tyhjentynyt. Akun täyttä tyhjentymistä tulisi välttää, ja samoin varastointia ilman säännöllistä latausta. Suosittelemme lataaman akut vähintään kerran kuussa, vaikka tuote ei olisikaan käytössä. Litiumakulla on useita etuja verrattuna lyijyakkuihin: + Noin 2-3 kertaa pidempi käyttöikä + Kevyt paino, vain n. 1/3 verrattuna lyijyakkuihin. + Eivät ole yhtä herkkiä kuin lyijyakut. Myöskin lithiumakut suositellaan ladattavan jokaisen käytön jälkeen, jotta ne eivät tyhjenisi täysin. Lithiumakuissa on kuitenkin sisäänrakennettu suoja, jonka takia mahdollinen täyspurku ei vahingoita niitä samalla tavalla kuin lyijyakkuja. Myös varastoituja lithiumakkuja olisi suotavaa ladata noin kerran kuussa. Mitkään akut eivät ikävä kyllä kestä ikuisesti. Yleensä latauskertojen määrä määrittelee akun käyttöiän: Täyteen lataus vastaa yhtä latausjaksoa ja puoliksi purkautuneen akun lataus kuluttaa 0,5 latausjaksoa. Lyijyakkujen käyttöikä on n.200-300 latausjaksoa, lithiumakut taas kestävät yleensä jopa yli 500-700 latausjaksoa. Erityisesti lithiumakku on siis sopiva valinta tuotteille, joita käytetään ahkerasti.